امام زمان (عج)

یه منتظر

امام زمان (عج)

یه منتظر

انتظار فرج





یکى از شرایط حضور در حکومت بقیه اللَّه و توفیق دیدار با آن حضرت انتظار فرج است؛ یعنى آمادگى کامل براى پذیرش حکومت حق و آراستن به آنچه که مهدى، علیه‏السلام، مى‏گوید و مى‏خواهد. انتظار فرج یعنى نفى هرگونه سلطه از بیگانگان و مبارزه با افکار انحرافى و فساد اخلاق و در یک کلام، انتظار فرج یعنى بیزارى از دشمنان خدا و پیامبر و معصومین، علیهم‏السلام.

بى‏سبب نیست که انتظار از بهترین اعمال شمرده شده است، بلکه فرد منتظرِ دولت مهدى همانند کسى است که در پیش روى رسول خدا شهید گشته و در خون خود غلتیده است و اگر بر همان حالت انتظار از دنیا برود بسان کسى باشد که در خیمه مهدى فاطمه، علیهماالسلام، مى‏باشد.

ابوبصیر از امام صادق روایت کرده که آن حضرت روزى فرمود:

آیا شما را خبر ندهم به چیزى که خداوند عملى را بدون آن از بندگانش قبول نمى‏کند؟ گفتیم: آرى. فرمود: شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت پیامبر، صلّى‏اللَّه‏علیه‏وآله، و اقرار به آنچه که خداوند فرموده، از دوستى ما و بیزارى از دشمنان و اطاعت و پیروى از ما. نیز داشتن ورع و پرهیزکارى و انتظار کشیدن براى قائم، علیه‏السلام. آنگاه فرمود: بدرستى که براى ما دولتى است، خداوند آن را هر زمانى که اراده کند برقرار مى‏سازد. سپس افزود: هرکس که دوست دارد از یاران قائم، علیه‏السلام، باشد باید در انتظار به‏سر برد و خود را به ورع و محاسن اخلاق بیاراید، و اگر در همان حال بمیرد براى او اجرى همانند کسى است که آن حضرت را درک کرده باشد.1


1. القمى، شیخ عباس، منتهى‏الآمال، ج 2، ص 486؛ به‏نقل از: النعمانى، محمد بن ابراهیم، الغیبه.



گریه امام صادق بر غیبت امام زمان (عجل الله فرجه)




سدیر صیرفى مى گوید: من با سه نفر از صحابه محضر امام صادق رسیدیم، دیدیم آن بزرگوار بر روى خاک نشسته و مانند فرزند مرده جگر سوخته گریه مى کرد. آثار حزن و اندوه از چهره اش نمایان است، اشک می ریزد، و چنین مى فرمود: سرور من غیبت (دورى ) تو خوابم را گرفته و خوابگاهم را بر من تنگ کرده و آرامشم را از دلم ربوده .
آقاى من غیبت تو مصیبتم را به مصیبتهاى دردناک ابدى پیوسته است. گفتم :خدا دیدگانت را نگریاند اى فرزند بهترین مخلوق ! براى چه این چنین گریانى و از دیده اشک مى بارى؟
حضرت آه دردناکى کشید و با تعجب فرمود: واى بر شما، سحرگاه امروز به کتاب جفر نگاه مى کردم و آن کتابى است که علم منایا و بلایا و آنچه تا روز قیامت واقع شده و مى شود در آن نوشته شده، درباره تولد غائب ما و غیبت و طول عمر او دقت کردم و همچنین دقت کردم در گرفتارى مؤ منان آن زمان و شک و تردیدها که به خاطر طول غیبت او که در دلهایشان پیدا مى شود و در نتیجه بیشتر آن ها از دین خارج مى شوند و ریسمان اسلام را از گردن برمى دارند.... اینها باعث گریه من شده است .
بحار: ج 51، ص 219؛ روایت تلخیص شده است .



منتظر فرج باش!





منتظر فرج باش!  

در پایان نامه امام عسکری (علیه السلام) به عالم بزرگوار- پدر شیخ صدوق- و بر تو باد که صبر و شکیبایی ورزی و منتظر فرج باشی، همانا پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: افضل اعمال امت من انتظار فرج است.
شیعیان ما پیوسته در حزن و اندوه خواهند بود تا فرزندم امام قائم 
(علیه السلام) ظاهر شود، همان که پیامبر (صلی الله علی و آله) بشارت داد که زمین را از قسط و عدل پر می کند همچنانکه از ظلم و جور پر شده است.
ای بزرگمرد و مورد اعتماد من ابالحسن –کنیه ابن بابویه- صبر کن و شیعه مرا به صبر فرمان ده، همانا زمین از آن خداست که بندگانش را وارث آن می سازد، و سر انجام نیکو برای پرهیزکاران است و سلام و رحمت خدا و برکات او بر تو و بر همه شیعیانم باد و خدا ما را کافی است و چه خوب وکیل و مولی و یاوری است.


(علل الشرائع مقدمه ج1 ص4)


شب جمعه

روایات، قدر و منزلتی خاص برای این شب قائلند. تاکید و اهتمام دعا برای امام عصر

 (علیه‌السلام) در شب جمعه به چند جهت است:

۱. اختصاص داشتن روز جمعه به آن حضرت، پس شایسته است که در شب آن، برای

 آن ‌حضرت دعا شود.

۲. شب جمعه، شب عرضه شدن اعمال به حضرت است.

۳. در بعضی از کتب معتبر شیعه امامیه روایت آمده که از جمله اعمال شب جمعه، آن است


 که صدبار گفته شود: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم و اهلک 


عدوّهم من الجن و الانس من‌الاولین و الآخرین».


۴. مرحوم محدث نوری در کتاب نجم‌الثاقب، نقل کرده که خواندن دعای ندبه در


 شب جمعه مستحب است.


۵. روایاتی که امر کرده به دعا برای مومنین و مومنات در شب جمعه؛ و آن حضرت


 از همه مومنین سزاوارتراست.

 

منبع: کتاب الفبای مهدویت ص ۴۲۸

 

دعایی دیگر از امام زمان علیه السلام در حق شیعیان






دربعضی ازعبارات این دعارا ازحضرت حجة بن الحسن العسکری علیه


 السلام نقل کردهاند:


«خدایا به حق کسی که در دریا و بیابان با تو مناجات می کند و تو را 


می خواند ، تفضّل کن بر فقراء مومنین و مومنات و آنها را دارای بی 


نیازی و ثروت فرما و بوسیله ی شفا و صحّت بر مریض های مومنین


 و مومنات تفضّل بفرما و به زنده های مومنین و مومنات با لطف و کرمت


 تفضّل کن، و بر مُرده های مومنین و مومنات بوسیله ی رحمت و مغرفتت،


 تفضّل کن و بر غریبه ها و مسافرین از مومنین و مومنات بوسیله ی 


برگرداندن آنها به وطن هایشان سالم و با فایده ی زیاد تفضّل کن،


 به حق محمد و آل طاهرینش.»


اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

منبع:ملاقات با امام زمان علیه السلام در کربلا ص 185

امام زمان عج: برای فرج دعا کنید ظهور نزدیک است





یکی از خادمان مسجد جمکران می گوید:« یک روز قبل از عاشورای حسینی در 


مسجد جمکران مشغول قدم زدن بودم. مسجد بسیار خلوت بود. ناگهان متوجه 


مردی شدم که بسیار هیجان زده بود و به هریک از خدام که می رسید آنها را


 بغل می کرد و می بوسید. 

  

 
ادامه مطلب ...

دعا برای ظهور تنها راه نجات از مشکلات آخرالزمان

دعا برای ظهور تنها راه نجات از مشکلات آخرالزمان

دعا برای ظهور تنها راه نجات از مشکلات آخرالزمان

احادیثی که از معصومین(ع) در مورد حضرت مهدی(عج) به دست آمده همواره بر این نکته تأکید دارد که گشایش مشکل عالم در آخرالزمان در دعای تعجیل در فرج ظهور ذخیره الهی بقیة الله الاعظم(عج) است . . .

 براساس احادیث فراوان از ائمه اطهار(ع) انتظار فرج در اسلام از بالاترین عبادات شمرده شده است. چرا که امام زمان، موعود همه امت­های گذشته است؛ که با ظهورش، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. چنانکه در مفاتیح‌الجنان می‌خوانیم: "السّلامُ علی المَهدیِّ الذّی وَعَدَ اللهُ عزَّوجلَّ بِهِ الأمَمَ، أن یَجمَعَ به الکَلِمَ و یَلُمُّ به الشَّعَثَ و یَملأَ بِهِ الأرضَ قِسطَاً و عَدلاً و یُمکِّنَ لَهُ و یُنجِزَ بِهِ وعدَ المُؤمنِینَ"

از امام صادق(ع) روایت شده که: هرکس از شما درحال انتظار فرج امام زمان(عج) بمیرد، مانند کسی است که همراه قائم(عج) در خیمه او است. در ادامه این روایت آمده که امام صادق(ع) بعد از لحظه­ای درنگ کرده و فرمودند: بلکه مانند کسی است که همراه آن حضرت، شمشیر به‌ دست، با دشمن بجنگد. در ادامه می­فرماید: "لا وَالله إلاّ کمَن إستَشَهدَ مع رسولِ اللهِ" نه چنین است، سوگند به خدا، مگر مانند کسی که در رکاب رسول خدا شهید می­شود.

از امام صادق(ع) سؤال شد که آیا قائم متولد شده است، امام در جواب فرمود نه و من، اگر زمان او را درک می کردم، تمام طول زندگیم را، در خدمت وی می­بودم.  


 


 
ادامه مطلب ...

انتظار فرج‏



ز جمله تکلیفهاى مهمّ امت اسلامى در دوران غیبت کبرى، انتظار فرج حضرت مهدى

 (عج) است. حقیقت انتظار فرج در مفهوم اسلامى خود عبارت است از آمادگى کامل

 و همیشگى فرد منتظر براى تحقق بخشیدن حکومت اسلامى جهانى به رهبرى آخرین ذخیره الهى بر روى زمین. این آمادگى وقتى حاصل مى‏شود که شخص منتظر علاوه

 بر بعد اعتقادى در بعد نفسانى و رفتارى نیز به اصلاح خود همّت گمارده باشد.

 

ادامه مطلب ...

عطر انتظار




عطر انتظار


گرچه خسته ام گرچه دلشکسته ام باز هم گشوده ام درى به روى انتظار تا بگویمت هنوز هم به آن صداى آشنا امید بسته ام.


اى تو صاحب زمان! اى تو صاحب زمین! دل جدا ز یاد تو آشیانه اى خراب وبى صفاست یاد سبز وروح بخش تو یاد لطف بى نهایت خداست کوچه باغ سینه ام اى گل محمدى به عطر نامت آشناست آنکه در پى تو نیست کیست؟ آنکه بى بهانه تو زنده است در کجاست؟


اى کرامت وجود! باد غربتى که مى وزد به کوچه هاى بى تو بوى مرگ مى دهد بوى خستگى فسردگى کوچه ها در انتظار یک نسیم روح بخش یک پیام آشنا ودلنواز سینه را گشوده اند. کوچه هاى ما همیشه عاشق تو بوده اند.


اى کبوتر دلم هوایى محبتت! سینه ام آشناى نعمت غم است گر هزار کوه غم رسد هنوز هم کم است از درون سینه ام ناله هاى مرغ خسته اى به گوش مى رسد. بالهاى زخمى ام نیازمند مرهم است.

صبحگاه جمعه ها آفتاب یاد تو ز (ندبه)هاى ما طلوع مى کند. آنکه شب پس از دعا با سرود اشتیاق ونغمه امید با دلى سفید خواب رفته است روز را به شوق دیدنت شروع مى کند اى تو معنى امید وآرزو! اى براى انتظار عاشقانه آبرو! عشقهاى پاک در میان خنده ها وگریه هاى عاشقان پیش عصمت الهى ات خضوع مى کند.


اى بهانه اى براى زیستن! اشتیاق همچو سبزه بهاره هر طرف دمیده است. جمکران جلوه اى از انتظار وشوق ماست اى بهار جاودان اى بهار آفرین ما در انتظار مقدم توییم اى امید آخرین!

اى عزیز دل پناه شیعیان اى فروغ جاودان! سایه بلند نام ویاد تو از سر وسراى عاشقان بیقرار کم مباد قامت بلند شوق جز بر آستان پرشکوه انتظار خم مباد.

ترس از مرگ



ترس از مرگ  

روزى شخصى از حضرت جواد الائمّه سؤال کرد: چرا اکثر مردم از مرگ مى ترسند و از آن هراسناک مى باشند؟ امام جواد (علیه السلام) در پاسخ اظهار داشت: چون مردم نسبت به مرگ نادان هستند و از آن اطّلاعى ندارند، وحشت مى کنند.
و چنانچه انسان ها مرگ را مى شناختند و خود را بنده خداوند متعال و نیز از دوستان و پیروان و اهل بیت عصمت قرار مى دادند، نسبت به آن خوش بین و شادمان مى گشتند و مى فهمیدند که سراى آخرت براى آنان از دنیا و سراى فانى، به مراتب بهتر است.
پس از آن فرمود: آیا مى دانید که چرا کودکان و دیوانگان نسبت به بعضى از داروها و درمان ها بدبین هستند و خوششان نمى آید، با این که براى سلامتى آن ها مفید و سودمند مى باشد؛ و درد و ناراحتى آن ها را برطرف مى کند؟
چون آنان جاهل و نادان هستند و نمى دانند که دارو نجات بخش خواهد بود. سپس افزود: سوگند به آن خدائى ، که محمّد مصطفى (ص) را به حقّانیّت مبعوث نمود، کسى که هر لحظه خود را آماده مرگ بداند و نسبت به اعمال و رفتار خود بى تفاوت و بى توجّه نباشد، مرگ برایش بهترین درمان و نجات خواهد بود.
و نیز مرگ تامین کننده سعادت و خوش بختى او در جهان جاوید مى باشد؛ و او در آن سراى جاوید از انواع نعمت هاى وافر الهى ، بهره مند و برخوردار خواهد بود.
اختصاص شیخ مفید: ص 55.

سفارش امام زمان عج به نماز صبح


سفارش نماز صبح و مغرب  

مرحوم کلینی و شیخ طوسی از زهری نقل کرده اند که گفت: بسیار و مدتها در طلب حضرت مهدی 
(عج)

بودم ، و در این راه اموال فراوانی (در راه خدا) خرج کردم و به هدف نرسیدم، تا اینکه به خدمت محمد بن عثمان (دومین نایب خاص امام زمان در عصر غیبت صغری) رسیدم ، و مدتی در خدمت او بودم تا روزی از او التماس کردم که مرا به خدمت امام زمان (عجببرد، او پاسخ منفی داد، بسیار تضرع کردم ، سرانجام به من لطف کرد و فرمود: فردا اول وقت بیا، وقتی فردای آن روز، اول وقت به خدمت او رفتم ، دیدم همراه جوانی خوش سیما و خوشبو می آید، به من اشاره کرد این است آنکه در طلبش هستی . به خدمت امام زمان(عجرفتم و آنچه سوال داشتم مطرح کردم و جواب مرا فرمود، تا به خانه ای رسیدیم و داخل خانه شد و دیگر او را ندیدم . در این ملاقات دوبار به من فرمود: از رحمت خدا دور است کسی که نماز صبح را به تاخیر بیندازد تا ستاره ها دیده نشود، و نماز مغرب را تاخیر اندازد تا ستاره دیده شوند.


داستان صاحبدلان / محمد محمدی اشتهاردی

 

امام عصر (عج) انتقام گیرنده خون امام حسین (ع)




عصر امام صادق (ع)  بود، یکى از شاگردان امام صادق (ع)  به نام کرّام مى گوید: پیش خود سوگند یاد کردم که هرگز در روز غذا نخورم (روزه بگیرم) تا حضرت قائم آل محمد (ص) ظهور کند، به حضور امام صادق (ع) رفتم و عرض کردم :شخصى از شیعیان سوگند یاد کرده که هرگز روزها غذا نخورد تا امام قائم (عج) ظهور نماید، چه صورت دارد؟  


ادامه مطلب ...

یا قائم آل محمد(عج)



تکسواری جمعه می آید ز راه ...


با کمی صبر تحمل توکل بر خدا 







داستان تولد امام زمان (عج) (2)



داستان تولد امام زمان (عج) (2)   

بعد از افطار و نماز عشا به بستر رفتم. چون پاسى از نیمه ى شب گذشت، برخاستم و نماز شب را به جا آوردم، بعداز تعقیب نماز به خواب رفتم و دوباره بیدار شدم. در این هنگام، نرجس نیز بیدار شد و نماز شب را به جا آورد. سپس از اتاق بیرون رفتم، تا از طلوع فجر باخبر شوم; دیدم فجر اول طلوع کرده و نرجس در خواب است. در این حال، به ذهنم خطور کرد که چرا  حجت خدا آشکار نشد؟!  


ادامه مطلب ...

میلاد منجی عالم بشریت مبارک





میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه



میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه






http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/Liner_www.shabhayetanhayi.ir_1.gif


میلاد مسعود قائم آل محمد (ص) حضرت مهدی (عج)

 بر منتظران آن حضرت مبارک


http://shabhayetanhayi.ir/wp-content/uploads/tasavir-motaharek-emame-zaman.www_.shabhayetanhayi-8.gif




tasavir-motaharek-emame-zaman.www.shabhayetanhayi (10)





میلاد منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) مبارک باد.



باز گیتى پاى تا سر، مطلع الانوار شد

مطلع الانوار، گیتى از جمال یار شد




نیمه ى شعبان رسید و مولد مهدى بود

آن شهى، کو خاک راهش گلشن ابرار شد




شام احبابش ز شادى، همچو روز روشن است

روز اعدایش ز غم، مانند شام تار شد




از همایون مولد سلطان لاهوتى مقام

عطرآگین، سرزمین سامره بسیار شد



خیز و شو آماده جانا، از پى تبریک عید

کز صفا اقطار گیتى، غیرت گلزار شد




این دو رنگى را بنه از سر، بیا یکرنگ باش

حبّذا ملکى، که از خواب گران بیدار شد




این چراغان هم بود از یمن یکرنگى به پا

کز صفا مانند گلشن، کوچه و بازار شد




هست مولود همایون ولى کردگار

آنکه تابان از جمالش، جلوه ى دادار شد




حجت یزدان، ولى عصر، نور ذوالمنن

آنکه ذاتش، در بناى معدلت، معمار شد




اى پناه ملک و ملت، پرده بردار از جمال

ملک و ملت موکبت را، طالب دیدار شد

داستان تولد امام زمان (عج) (1)





داستان تولد امام زمان (عج) (1)  

شرایط زمان تولد امام زمان (عج) 
شرایط عادى نبود، زیرا طبق روایات منقول از پیامبر اسلام (ص) مهدى آل محمد (ع) ـ آن که ستمگران را نابود و زمین را پر از عدل و داد مى کند ـ فرزند امام حسن عسکرى (ع) است. از این رو دستگاه خلافت عباسى امام حسن عسکرى (ع) را در شهر سامرا تحت نظر داشت، و منتظر بود تا اگر فرزندى از ایشان به دنیا آید، او را بکشد، همان گونه که فرعون، در کمین بود تا اگر حضرت موسى (ع) 

به دنیا آید، او را به قتل برساند. در این شرایط خفقان و غیر عادى، حضرت مهدى (ع) مخفیانه به دنیا آمدند.
جریان تولد حضرت را حکیمه خاتون، دختر امام جواد

جریان تولد حضرت را حکیمه خاتون، دختر امام جواد (ع) و عمه ى امام حسن عسکرى (ع) این گونه بازگو کرده است:
«ابو محمد امام حسن عسکرى 
(ع) شخصى را دنبال من فرستاد که امشب ـ شب نیمه ى شعبان ـ براى افطار نزد ما بیا، زیرا خداوند امشب حجتش را آشکار مى کند. پرسیدم این مولود از چه کسى است؟ حضرت فرمود: از نرجس خاتون. عرض کردم: من در نرجس خاتون آثار باردارى نمى بینم حضرت فرمود: موضوع همین است که گفتم.
من در حالى که نشسته بودم، نرجس آمد و کفش مرا از پایم بیرون آورد و فرمود: بانوى من حالتان چطور است؟ گفتم: تو بانوى من و خانواده ام هستى. او از سخن من تعجب کرد و ناراحت شد و فرمود: این چه سخنى است؟ گفتم: خداوند در این شب به تو فرزندى عطا مى کند که سرور و آقاى دنیا و آخرت خواهد شد. نرجس خاتون از این سخن من خجالت کشید . 


ادامه دارد.



*^^^*داستانی از کرامات امام زمان(عج)*^^^*



     حضرت مهدی علیه السلام : (به کربلا بروید.)





مردی بود به نام سُرور که از کودکی گنگ بود و قدرت سخن گفتن نداشت. به مرز سیزده یا چهارده سالگی رسیده بود که پدرش دست او را گرفت و نزد سومین سفیر خاص، جناب حسین بن روح آورد و از او درخواست کرد که از حضرت مهدی علیه السلام تقاضا کند که خود آن گرامی ، شفای زبان او را از خدا بخواهد.

جناب حسین بن روح پس از اندکی به آنان گفت:« حضرت مهدی علیه السلام به شما دستور داده است که به مرقد مطهر امام حسین علیه السلام بروید.»

آن جوان گنگ را پدرش به همراه عمویش به کربلا آوردند و پس از زیارت مرقد منور پیشوای شهیدان ، پدر و عمویش او را بنام صدا کردند و گفتند:«سرور!»

که بناگاه با زبانی فصیح و گشاده گفت:«لبیک!»

پدرش گفت:«پسرم سخن گفتی؟»

سرور گفت:«آری پدرجان.»


منبع:امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهور

مولف:آیة الله فقید سید محمد کاظم قزوینی 

سیمای امام زمان در کودکی





سیمای امام زمان عج  در کودکی  

شیخ صدوق (ره ) به سند خود، از یعقوب بن منقوس (ره ) نقل مى کند که گفت : روزى به حضور امام حسن عسکرى علیه السلام رفتم ، دیدم روى سکوئى در خانه اش ، نشسته ، و در طرف راست آن سکو، اطاقى بود و بر در آن پرده اى آویخته شده بود، عرض کردم : ((آقاى من ! (بعد از شما) صاحب امر کیست ؟))
فرمود: پرده اطاق را بالا بزن ، پرده را بالا زدم ، ناگاه پسرى که قامتش حدود پنج وجب بود، از اطاق بیرون آمد، ظاهر او نشان مى داد که حدود هشت یا ده سال دارد (البته آن حضرت در این هنگام پنج سال داشت ، ولى قامت رشید او چنان نشان مى داد)، پیشانى روشن ، و صورت سفید، و چشمان درخشنده ، و کفهاى دستش زبر و خشن ، و سر زانوانش به طرف زمین مایل بود، و در گونه راستش خالى وجود داشت و بر سرش زلف بود، آمد و روى زانوى امام حسن علیه السلام  نشست ، امام حسن علیه السلام فرمود: ((صاحب شما اسن است ))سپس او بر جهید و رفت ، امام حسن علیه السلام ادخل الى الوقت المعلوم : ((داخل خانه شو تا روز وقت معلوم ))او وارد آن اطاق شد، من او را دیدم که به آن اطاق رفت ، امام حسن علیه السلام به من فرمود: ((به اطاق نگاه کن )) به اطاق نگاه کردم ، کسى را در آنجا ندیدم .

داستانهاى شنیدنى از چهارده معصوم علیهم السلام

نوشته : محمد محمدى اشتهاردى

امام عصر ارواحنا فداه : من مظلومترین فرد عالم هستم ...



امام زمان عج : من مظلومترین فرد عالم هستم


.
وای بر ما که زنده باشیم و حجت خدا مظلومترین فرد عالم باشد ... 
وای بر ما که در زمان امام معصوم زندگی کنیم ولی به دوازده قرن غربت و تنهایی او عادت کرده و بی تفاوت باشیم و به دنیا سرگرم باشیم ...
می گوییم اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. پس اهل کجا هستیم که فرزند او مهدی را تنها گذاشتیم؟...
اگر امام حسین (ع) در کربلا تنها ماند جای بسی تاسف است که امام این زمان هم با گذشت دوازده قرن هنوز 313 نفر اصحاب خاص را ندارند ....
آنگونه که امام حسین (ع) در کربلا ندای (هل مِن ناصرٍ ینصرنی؟ آیا یاری دهنده ای هست که مرا یاری دهد؟) سردادند ، امام این زمان نیز این ندا را در سراسر عالم سر می دهند. آیا یاری دهنده ای هست که مرا یاری دهد؟
چرا شما یاری دهنده و یار امام زمان نباشید؟


ولادت حضرت علی اکبر



            




   



♦♦♦♦ ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد. ♦♦♦♦



جوانی

 بهاری است بی تکرار 

رودی است بی باز گشت;

 و ستاره ای است که تنها یک بار

  در آسمان عمر انسان طلوع خواهد کرد

و بهتر اینست که قدر بدانی این موقعیت گران بها را 



یا صاحب الزمان عج




تو هستی ! و در میان ما میگردی 


در کوچه و شهر و خانه ها میگردی


از ما اثری نیست ، در این شب ، ای خوب !


دنبال نور ظهور ما میگردی ...


کاش در این نزدیکی نیمه شعبان لایق دیدار شویم


سحری با نظر لطف تو بیدار شویم ... 


آقا ...



مهدی صاحب الزمان عج







http://upcity.ir/images2/42629893219574779286.jpg



ما غایبیم ، اما او منتظر آمدن ماست ...





محل زندگی حضرت مهدی (علیه السلام) در دوران ظهور


(بسم الله الرحمن الرحیم)

 دوران ظهور 
دوران ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که درخشان‌ترین فراز تاریخ و روشن‌ترین دوران زندگی انسانی است، ویژگی‌های فراوانی دارد از جمله مهم‌ترین آن‌ها حاکمیت واپسین معصوم و حجت الهی است. درباره محل زندگی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت آن حضرت در عصر ظهور، روایات فراوانی وجود دارد. در این روایات،
 به طور عمده مسجد سهله را منزل آن حضرت و شهر کوفه را به عنوان پایگاه حکومتی آن حضرت معرفی کرده‌اند.1

 محل زندگی حضرت مهدی (علیه السلام) در دوران ظهور

 

 

ادامه مطلب ...

اعیاد شعبانیه مبارک

میلاد مولود کعبه                                       میلاد مولود کعبه                            میلاد مولود کعبه



اعیاد شعبانیه بر شما مبارک


 قائم آل محمد


 این اعیاد بزرگ ماه شعبان را خدمت آقا امام زمان عج تبریک عرض میکنیم.


میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه  میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه


میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه


میلاد مولود کعبه                                     میلاد مولود کعبه                             میلاد مولود کعبه

آغاز دهه مهدویت


دهه فرخنده مهدویت گرامی باد



 


عناوین دهه مهدویت با محوریت نقش این آموزه در اقتصاد، فرهنگ و سبک زندگی، از سوی مرکز تخصصی مهدویت اعلام شد.

دهه مهدویت سال جاری که از تاریخ ۱۳ خرداد ماه آغاز و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد، مصادف با ۵ الی 15شعبان المعظم است. مراسم بزرگداشت این ایام از روز میلاد امام سجاد (علیه السلام) شروع می شود و تا سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهد داشت.

این روز های سراسر نور و شادی، به ترتیب با نام‌های زیر مزین شده اند:

سه شنبه 13خردادمهدویت، معنویت و اخلاق
چهارشنبه 14 خرداد ماهمهدویت و ولایت فقیه
پنج شنبه 15 خردادمهدویت و انقلاب اسلامی
جمعه 16 خرداد ماهنقش مهدویت در اقتصاد و فرهنگ
شنبه 17 خردادماهمهدویت و بیداری اسلامی
یک شنبه 18 خرداد ماهمهدویت و سبک زندگی اسلامی
دوشنبه 19 خرداد ماهمهدویت و جوانان منتظر
سه شنبه 20 خرداد ماهمهدویت و بانوان منتظر
چهارشنبه 21 خرداد ماهمهدویت و رسانه زمینه ساز
پنجشنبه 22 خرداد ماهمهدویت و همبستگی اسلامی
جمعه 23 خرداد
ولادت امام زمان(عج)(255ق) 
جمعه 23 خرداد ماه 


مهدویت و انتظار جهانی



عناوین دهه مهدویت در سال جاری اعلام شد

معرفت امام و راه‌های رسیدن به آن




هدف از آفرینش، بندگی خداوند، و اساس و پایه این بندگی نیز، شناخت خداوند است. 

عالی‌ترین تبلور این شناخت، در شناخت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و اوصیای آن

 حضرت می‌باشد؛ زیرا آدمی از طریق پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام)

می‌تواند آموزه‌های دینی را فرا گیرد و از همین دانش و آگاهی به خدای متعال معرفت و شناخت پیدا کند.


عمر ما چند روزی بیش تر نیست...


عمر ما در گذر است !!!


رسیدن به امام زمان عج چقدر سخت است ؟؟؟



GIF image



حلول ماه مبارک شعبان و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه مبارک باد





الهی! رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم. الهی تو از ما بگذر.









حلول مبارک ماه شعبان المعظم، ماه پیامبر اعظم(ص) مقدمه ماه میهمانی خدا بر آقا امام زمان(عج) و همه مسلمین جهان مبارک و خجسته باد.




رسول خدا صلی الله و علیه و آله :


ماه شعبان، شعبان نامیده شد؛ زیرا روزی های مومنان در این ماه قسمت می شود.

 

(ثواب الاعمال ص ۶۲)

  


اعیاد مبارک

ماه شعبان ، ماه خوبی‌ها رسید

ماه فضل و رحمت و رضوان رسید

بانگ آمد بر تمام خاکیان

چون حسین آمد به دنیا

نور اعلا هم رسید

بعد از آن آمد به دنیا ابوالفضل با وفا

در پی آن دو خوبان ، هم امام سجاد رسید

در نهایت می‏رسد در ماه شعبان

دو گل دیگر ز باغ رسول دو سرا

هم علی اکبر این پرچمدار زیبای جوان

هم گل نرگس زهرا، مهربان یار با وفا

ماه شعبان ماه خوبی و صفاست

در همه روزش ز مهر دنیای ما هم پر بهاست

دعای مادرت

بی اذن تو هرگز عددی صد نشود

بر هر که نظر کنی دگر بد نشود

زهرا تو دعا کن که بیاید مهدی
زیرا تواگر دعا کنی رد نشود

یاد ما هم باش


ابا صالح التماس دعا، هر کجا رفتی... یاد ما هم باش
نجف رفتی، کاظمین رفتی، کربلا رفتی... یاد ما هم باش

ابا صالح... یا ابا صالح

مدینه رفتی به پابوس مادرت زهرا... یاد ما هم باش
به دیدار قبر مخفی از کوچه ها رفتی... یاد ما هم باش

...

شب جمعه کربلا رفتی یاد ما هم کن چون زدی بوسه
کنار قبر اباالفضل باصفا رفتی... یاد ما هم باش

ابا صالح... یا ابا صالح

نماز حاجت که می خوانی از برای فرج مسجد کوفه
شدی محرم در مناسک حج یا منا رفتی... یاد ماهم باش

ابا صالح... یا ابا صالح

ویژگیهای فرد منتظر فرج حضرت مهدی (عج)

پرسشویژگیهای فرد منتظر قائم عج الله تعالی فرجه الشریف چیست؟




پاسخ

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا بسلامت دارش

منتظر کیست؟  انتظار چیست؟ از کجا بفهمیم منتظر آقائیم؟ این سؤالات زیبایی است که دلدادگان مهدی (عج) بارها از خود می پرسند و می خواهند بدانند چه باید بکنند تا آنها هم از منتظران واقعی امام (عج) باشند. خدا را شکر کنید که این اشتیاق را در شما نیز قرار داده است.

 



ادامه مطلب ...

مبعث پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه و آله


میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه



اس ام اس تبریک مبعث پیامبر - پیامک تبریک مبعث حضرت محمد




تویی هم مصطفی و هم محمد
                                تو را در آسمان نامند احمد

                                                                  تـو کانــون صفـــا مــــرد یقـینی
                                                                                   تو عیـن رحمـه للعـالمینی


میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه

میلاد مولود کعبه



راه خشنودی و خرسندی امام زمان(عج)


 

ده فرمول پیشنهادی برای به دست آوردن و خشنود ساختن دل نازنین مولای غریبمون آقا امام زمان (عج)

خیلی ها دلشون می خواد با امام زمان (عج) دوست بشن و عشقشون به اقا، بیشتر تجلی کنه ، اما شاید راهشو بلد نیستن ، برا این کار ده فرمول کلیدی و میانبر پیشنهاد می شه،چون امشب شبیه که آقامون نگاه مبارکش به سوی شیعیانشه.بهرحال امیدوارم مفید باشه.

مارو هم از دعای خیرتون فراموش نفرمایید.  

 

ادامه مطلب ...