امام زمان (عج)

یه منتظر

امام زمان (عج)

یه منتظر

آیات قرآن در باره ی امام زمان(عج)








آیات بسیاری درباره امام زمان (عج) در قرآن وجود دارد. و بعضی تا 250 آیه از آیات قرآن را مرتبط به امام زمان (عج) دانسته اند.
ما در این جا تنها به چند آیه به نقل از کتاب مهدی موعود، نوشته علامه مجلسی اشاره می کنیم.


سوره هود آیه 8


وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى‏ أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ؛ اگر عذاب را تا مدت معینى (ظهور امام زمان) بتأخیر بیاندازیم خواهند گفت چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست؟) بدانید روزى که عذاب مى‏آید از آنها برداشته نمیشود، بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء بآن میکردند خواهند دید.
از امیر المؤمنین روایت شده که در تأویل این آیه شریفه فرمود: أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ اصحاب قائم آل محمد است که سیصد و سیزده نفر می‌باشند.
امام صادق (ع) فرموده اند: این عذاب قیام امام زمان و امت معدوده یاران او میباشند. که برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند (یعنى 313 تن میباشند).

 
ادامه مطلب ...

معنای دعای فرج










معنای دعای فرج ....توجه به دعای فرج 


چرا مهمه و چرا باید با توجه بخونیم؟




ما آدما هر کاری رو معمولا میخوایم شروع کنیم با نام خدا شروع میکنیم که اون کار پر خیر و برکت بشه واسمون حالا بیام دعای فرج رو هم بخونیم علتش هم اینه که ان حضرت امام زنده ،حاضر و مهربونه.پدری قدرتمند ،ثروتمند(این ثروت هم تعریف داره)دانشمندی که هر کدوم از ما تو زندگی اگه یه همچین پدری داشته باشیم طبیعتا تو همه ی مشکلاتمون به او مراجعه میکنیم .و قطعا این پدر در حق منو تو دعا میکنه و همین موجب موفقیت و سربلندیمون میشه !

 

ادامه مطلب ...

شهادت حضرت زینب س را خدمت امام زمام عج تسلیت عرض میکنیم



در وصف غمت چه گویم یا زینب؟؟؟؟

آه ای صبور قافله ی غم سفر بخیر

راوی روضه های محرم سفربخیر

 

خلوت نشین نیمه شب ندبه هایاشک

دلگیر بغض های دمادم سفربخیر....

 

یکسال ونیم غربت و دلتنگی وفراق

یکسال ونیم گریه ی نم نم سفربخیر

 

ای شاهد مراثی گودالقتلگاه

ای وارث مصیبت اعظم سفربخیر

 

بغض غریب خاطره های کبودِشام

امن یجیب کوچه ی ماتمسفربخیر

 

روی کبود ونیلی وآشفته یفراق

موی سپیدو خاکی و درهمسفربخیر

 

زلفی بخون نشسته سرِنیزه هارهاست

بانو به زیر سایه ی پرچم سفربخیر



پیام شهید: مهدی جان !




حجت خیلی به حضرت زهرا س ارادت داشت و از ناحیه پهلو به شهادت رسید



این دست نوشته‌ای از شهید حجت‌الله رحیمی است که برای امام زمان حضرت مهدی موعود (عج) نوشته است:

تقدیم به ساحت مهدی فاطمه (عج) 
مهدی جان«سلام الله علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی «
آقای من! تو هم نشانه الله هستی و هم نشانی از او داری 
خداوند از فرط پیدایی از دیده‌ها پنهان مانده و تو هم چنینی

«ای وای بر ما که کوری خود را همیشه با تعبیر غیبت تو می‌آوریم» و در این مسئله هم تو را متهم می‌کنیم و دائم می‌گوییم «تو بیا» اما نمی‌دانیم که هم تو آمده‌ای و هم آماده‌ای ولی تنها ندای هل‌من ناصر تو غریبانه‌تر از جدت حسین (ع) است و هیچ گوش شنوایی برای این ندای مظلومانه نمی‌یابی... آیا غیر از این است؟ اگر این سخن درست نیست پس چرا سعادت دیدار از ما سلب شده؟ آری مولای من! جواب این است که ما در پس پرده گناهان خویش غایبیم و او را غایب می‌خوانیم و این جهل است و به این ترتیب تا ابدالدهر در این جهل می‌مانیم
مولاجان! مددی کن تا از این جهالت محض بیرون رویم و به نور وجودت رهنمونمان کن تا تو را درک کنیم و درد دلهایت را بشنویم
مهدی فاطمه! مرا ببخش که در این تمنا هم صادق نیستم. آخر نه اینکه همه عاقلان گفته‌اند جاروب کن تو خانه سپس میهمان ؟؟ولی من غافل باز هم در عوض تطهیر دل به تمنای ورود تو نشسته‌ام ولی یک بار به من حق بده. آخر می‌دانم که تطهیر دل نیز به مدد تو میسر نیست پس مولای من مرا مددی برسان تا دلم از غیرالله پاک کنم و با عنایت مادرت «فاطمه» نوکر شما شوم
پس با تجلی نور او در این سرای کوچک پای بنه 
و با ظهورت مرا بپروران 
آمین یا رب‌العالمین

درد و دل کودک با امام زمان

درد و دل کودک با امام زمان



درد و دل کودک با امام زمان



من بچه ام شش سالمه ، امام رو دوست دارم زیاد

امروز نیاد فردا نیاد ، یه روزی هست که اون میاد

امام من اگه بیاد ، دستاشو من بوس می کنم

می رم پیشش می شینمو ، هی خودمو لوس می کنم

امام من اگه بیاد ، می رم واسش چایی می یارم

خوشکل ترین فنجانمو ، جلوی پاهاش می زارم

کفشاشو پنهون می کنم ، تا دیگه از پیشم نره

من می دونم نمی مونه ، تلاش من بی ثمره

امام من اگه بیاد ، بستنی مو بهش می دم

تمام زندگی مو من سیر تا پیاز بهش می گم

بهش می گم که بابایی ، خیلی خوب و مهربونه

واسم یه چیزی می خره ، هر شب که اون میاد خونه

شبا که می خوام بخوابم ، میاد منو ناز می کنه

آغوش مهربونشو ، به روی من باز می کنه

صبح ها که از خواب پا می شم ، صورتمو بوس می کنه

به قول مادرم داره ، خیلی منو لوس می کنه

بابای من خیلی خوبه ، نداره اون پول و پله

چند روزه که مریض شده ، می گن سرطان دله

چند روزه که مادر من ، گریه و زاری می کنه

میگه امام زمان مگر ، بیاد و کاری بکنه

امام زمان مامان میگه ، تو بچه ها رو دو ست داری

غم که بیاد سراغمون ، میای تو شادی می کاری

امام زمان بابای من ، چند روزه قلبش می گیره

نمی دونم چی کار کنم ، وای نکنه اون بمیره

امام زمان من می دونم ، تو خوبی و مهربونی

بچه ها رو تو دوست داری ، با بچه ها هم زبونی

امام زمان تو رو خدا ، بابایی رو شفا بده...

امام زمان به من بگو ، کی می رسی تو به دادم

امام زمان جون خودم ، من تو رو خیلی دوست دارم

ظهور تو کی می رسه ، دست توی دستات بزارم

مادر من میگه که تو ، مثل یه خورشید می مونی

خورشید من تا کی می خوای ، در پشت ابرها بمونی؟

اول صبح صاب خونمون ، اسبابارو ریخت تو کوچه

چیزی نداشتیم بخوریم حتی یه دونه کلوچه

مادر من چند روزه که سرش داره درد می گیره

من می دونم مثل بابا ، یه روزی اونم می میره



شعر : ناصر محمودی صفا

برخی نشانه های آخرالزمان

  

some-signs-of-the-apocalypse



در گذشته مطالبی در مورد پایان دنیا (آخرالزمان) در آسمونی منتشر نموده ایم، که برخی از دوستان در مورد نشانه های آخرالزمان سوال پرسیده بودند، که در این بخش های روایت های مختلف در این مورد را برایتان باز گو می کنیم.

  

ادامه مطلب ...

میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر بر همگان مبارک باد.




   میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه                   میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه




اس ام اس روز مرد, پیامک روز پدر, ولادت امام علی (ع) مبارک




  میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه                     میلاد مولود کعبه میلاد مولود کعبه




سیزدهم رجب سالروز میلاد مولای موحدان و امیر مؤمنان حضرت علی (ع) است. سلام بر مولودی که خداوند خانه خویش کعبه را زادگاهش و برترین پیامبرش محمد (ص) را سرپرست و مربی او قرار داد تا از او الگویی کامل برای انسانیت بسازد که با وجودش حجت بر انسان تمام شود و درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده گردد. چرا که پیامبر اکرم (ص) وقتی خبر ولادت پسر عموی عزیزش علی بن ابیطالب (ع) را شنید فرمود:" خداوند به برکت این مولود سعید، درهای رحمتش را به روی بندگان خود باز خواهد نمود." 
علامه شهید مرتضی مطهری می گوید : « اگر علی را الگو و امام خود بدانیم ، یک انسان کامل و یک انسان‏ متعادل و یک انسانی را که همه ارزشهای انسانی به طور هماهنگ در او رشد کرده است ، پیشوای خود قرار داده ‏ایم .»

 

لقب قائم علیه السلام










میپرسند:چرا امام زمان (ع) با کلمه قائم و مهدی خوانده میشود و چرا بعضی با شنیدن لقب قائم برمیخیزد و می ایستد؟ 

  ادامه مطلب ...

اللهم عجل الولیک الفرج العجل

اللهم عجل الولیک الفرج


امام باقر می فرماید:


ظهور مهدی(عج)زمانی است که مردم حلم را ضعف بدانند و ستم را فخر بدانند و امیران فاسق و وزیران دروغگو و امین ها خائن و یاران و معاونین ظالم فاسق باشند و ستمگری آشکار شود. 


تأکید امام زمان (ع) به خواندن نماز شب






امام زمانی (عج)





در مفاتیح الجنان آمده است که امام زمان(ع) سه بار به سید رشتی فرمودند: نافله، نافله، نافله و مقصود، نماز شب است، همچنین سه مرتبه فرمودند: عاشورا،عاشورا،عاشورا، که مقصودشان زیارت عاشورا است و سه مرتبه فرمودند: جامعه، جامعه، جامعه ، که مقصودشان زیارت جامعه کبیره است. داستان سید رشتی را قبل از زیارت جامعه در مفاتیح الجنان مطالعه کنید که حضرت ولی عصر(ع) در تشرفی به ایشان آن توصیه ها را دارد. سید رشتی درراه حج است که از کاروان عقب می ماند و راه را گم می کند، در این موقع به محضر امام زمان (ع) مشرف می شود. نکته ی ظریف در این تشرف این است که اگر راه را گم کرده باشید زیارت عاشورا را بخوانید تا راه را پیدا کنید، جامعه کبیره ونماز شب بخوانید تا مسیر حق را ببینید و در صراط مستقیم بیفتید.


ای کسی که راهت را در دنیا گم کرده ای! نماز شب بخوان، زیارت عاشورا وجامعه کبیره بخوان تا راه را بیابی.


ازآقای بهجت سوال شد برای توفیق پیدا کردن به نماز شب ونماز صبح به جماعت چه کنیم؟ ایشان فرمودند: در اوقات توفیق، مصامحه نکنیم تا درسایر اوقات موفق شویم.


این همان توفیق است؛ شمار کار خوب انجام دهید و آن کارخوب، توفیق را تولید می کند. ان شاءالله خداوند لطف ورحمت خودرا شامل حال ما کند.


خدایا! توفیق خواندن نماز شب را به ما ارزانی بفرما!


خدایا! توفیق هم سنخ شدن با پیغمبر اکرم وائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین رابه ماعنایت بفرما!

منبع: کتاب  پرده نشین(شرح کلمات عرفانی، اخلاقی حضرت آیت الله بهجت)،ص 161


«طریقه خواندن نماز شب»


 

ادامه مطلب ...

ولادت باسعادت امام جواد (ع)



    میلاد مولود کعبه                              میلاد مولود کعبه                           میلاد مولود کعبه



ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع) را به محضر پدر بزرگوار آقا امام رضا (ع) و تمام شیعیان و امام عصر (عج) و نائب ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .




آقای مهربانی ها





منتظرت میمانم تا بیایی آقای مهربانی ها





اللهم عجل الولیک الفرج





حرف دل با امام زمان (عج) -هرجمعه منتظرتون هستیم









به نام آنکه اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

هر جمعه غروب دل خراب است 


چون تشنه در انتظار آب است


غروب جمعه ای دلگیر




بقیه الله! 
خورشید جمعه ای دیگر دارد به غروب ماتم می نشیند و انگار ، داغ هجران تو همچنان بر دل ما می ماند. 

یا بقیه الله! 
چشمان اشکبارم را ببین که به راه آمدنت سفید شد و تو باز هم نیامدی. 

یا بقیه الله! 
شاید خدایت نیامدنت را فرصتی دیگر برای من قرار داده است تا وقتی که تو می آیی خروش، پاک پاک باشد. 

یا بقیه الله! 
تو که خود فرموده ای که به احوال شیعیانت آگاهی. پس لابد خوب می دانی که میان ما و اذان ظهر و آسمان ، چه رابطه ای است!!! 

یا بقیه الله! 
تو که خود خوب می دانی برخروش چه دارد می گذرد! پس جان مادرت فاطمه، هق هق غروب جمعه ما را در دفتر عشقبازی های عشاقت ثبت کن. 

یا بقیه الله! 
خروش را کمک تا از نگاه پنهانش ، غریبی سیراب شود. 

یا بقیه الله! 
در این غروب جمعه ای دیگر، ضجه غریبانه خروش و نگاه خیسش را که به پیشگاه با شکوهت تقدیم می کند بپذیر. 

یا بقیه الله! 
وقتی که تو می آیی ، خروش در چه حال است ... خروش در چه حال است... 

یا بقیه الله...یا بقیه الله... یا بقیه الله... یا بقیه الله

آقا ...



شبی نیست که آهم به ثریا نرسد
از چشــــم تـرم آب بـــه دریا نرسـد
می میـرم از این غــصه که آیا روزی
دیــدار به دیـــدار رســـد یا نرســد
تعجیل در فرج مولایمان صلوات 





طرح ترک ملیونها گناه برای تعجیل در فرج






از گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم

هم شدم از تؤبه خجل، هم ز تو شرمنده شدم

صاحب من! خالق من! داور من! یاور من!

حیف تو را داشتم و غیر تو را بنده شدم

شرایط ظهور امام زمان (عج)


مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطى است 

که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و

 گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد

 و مى توان تعداد این شرایط را چنین دانست. 

 
ادامه مطلب ...

حدیث ظهور

امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند:

بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.

تحف العقول، ص403 



حدیث ظهور

    امام سجاد (علیه السلام) فرمودند:

 

منتظران ظهور امام مهدى (ع) برترینِ اهل هر زماناند.

 

 بحارالأنوار، ج52 - ص 122 


بی قرارم تا بیایی


در تمنای نگاهت بی قرارم تا بیایی

من ظهور لحظه ها را می شمارم تا بیایی

خاک لایق نیست تا به رویش پا گذاری

در مسیرت جان فشانم، گل بکارم، تا بیایی . .

http://www.eshghentezar.com/imgcenter/uploads/1349526098.jpg

ماه رجب و شب لیله الرغائب


پیامبراکرم صلوات الله علیه فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.


پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.


اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و شرح آن در مفاتیح الجنان بیان شده است.


انتظار

http://www.agham.ir/wp-content/uploads/2013/04/poster-emamzaman-agham.ir-74.jpg

مــهـدیـــا

کعبـــه شـــد از تــابِ تــــو بـی تاب

بــتـــاب !

اللهم عجل لولیک الفرج


یه مطلب به امید ظهور


قحطی ِدوست می آید! هفت سال نه! هفتصد سال!! 

در قلبم ذخیره و پنهانت می کنم...

 بگو: کنعانیان منتظر نباشند! تقسیم شدنی نیستی!!


اَللّهُــــــمَّ عَجِّـــــل لِوَلیِّـکَ الفَـــــرَج

شعر زیبا در مورد امام الزمان (عج)



دلی دارم که رسوای جهان است

گرفتار بتی ابرو کمان است

نگاهم سوی طاووسی بهشتی است

که نامش مهدی صاحب الزمان (عج) است

آقـــا جـــان...




آقـــا جـــان...


نـیـاز کــه "تــــــــــــــــو "بــاشـــی



تـمـام ِ مــن


مـی شـود " نیازمـنــــدیـهـــــا "...!!


"اللهم عجل لولیک الفرج"

یا ابا صالح المهدی ادرکنی

یا صاحب الزمان (عج)
http://www.shiaupload.ir/images/29545638933815072164.jpg

دردم ندیدن نیست!

به خود می پیچم از اینکه تو را می بینم

 ولی نمی شناسمت

درست مثل یوسف!

گناهان من

یوسف زهرا رادر چاه غیبت

حبس کرده است..

السلام علیک یا صاحب الزمان


یا امام زمان ....



«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی گناه نکنیم ...!


تا کی در انتظار تو شب را سحر کنم


                                      شب تا سحر به یاد رخت ناله سر کنم


ای غایب از نظر، نظری کن به حال من

                              

                                      تا چند سیل اشک روان از بصر کنم.


آیا دلیلی عقلی و نقلی، بر اثبات وجود امام زمان وجود دارد؟


آیا دلیلی عقلی و نقلی، بر اثبات وجود امام زمان وجود دارد؟

اگر چه در نگاه اول مبحث «امامت» و وجود شخص امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، مقوله‌ ای کاملاً اعتقادی و دینی است و دلیلی ندارد که به دنبال اثبات برون دینی بگردیم، اما از آن جا که دین اسلام منطبق با خلقت و فطرت آدمی است، دلایل عقلیِ مستقل وجود دارد که به برخی از آنان در زیر اشاره می شود:

 

ادامه مطلب ...

توصیه شیخ رجبعلی خیاط برای ملاقات با امام زمان(عج)

شیخ رجبعلی خیاط برای رسیدن به توفیق دیدار امام زمان(عج) بر اختصاص قلب به خدا، دعابرای تعجیل فرج، کار برای امام زمان(عج)، انس باقرآن و قرائت آیه ۸۰ سوره اسراء شبی ۱۰۰ مرتبه تا ۴۰ شب تاکیدمی کرد.



 توفیق تشرف به حضور امام زمان(عج) دارای آدابی است که رعایت آن انسان را به هدف خود می رساند و روشن است که کسانی که به دیدار آن چهره نورانی نایل می شوند، بدون شک آداب و رفتاری را به طور مداوم انجام می دهند تا به برکت آن، به حضور حضرت مشرف شوند.
 
ادامه مطلب ...